ID DATOVÉ SCHRÁNKY
icbbbzb
POČASÍ V POČÁTKÁCH
stránka bude obnovena za sec
vlhkost: 54%
rosný bod: -5,3°C
tlak: 1027,1 hPa
denní max: 6,6°C
denní min: -3,3°C
poskytuje p.Kalina
slunce vychází - 05:49
slunce zapadá - 20:04
viditelnost od - 05:08
viditelnost do - 20:45
DOKONČENÉ PROJEKTY…
Vnitřní pravidla pečovatelské služby Počátky
Pečovatelská služba Počátky
Tyršova 256
394 64 Počátky
Tel. 564 034 913, mob. 724 855 155
E-mail: dps@pocatky.cz
1. Doba poskytování služby:
Pečovatelská služba je poskytována průběžně dle domluveného harmonogramu, každý pracovní den. Čas, četnost a rozsah služeb je sjednám s klientem individuálně, dle klientovy aktuální potřeby. Jednotlivé požadavky jsou evidovány v osobní kartě klienta, jako jeho individuální plán. Ten vychází z aktuálních potřeb klienta, ale také z provozních možností poskytovatele. Přesný popis úkonů je uveřejněn na webových stránkách města nebo je k dispozici přímo u poskytovatele služby. Provozní doba pečovatelské služby je pondělí – pátek 7:00 – 15:30 hodin.
2. Změny v poskytování služeb
Klient ve vlastním zájmu informuje pečovatelku o změnách, které by mohly ovlivnit průběh poskytování služeb a to buď osobně, nebo na telefonním čísle: 561 034 913, 561 034 514, mob. 724 855 155. Klient se může na jednorázových změnách domluvit přímo s pečovatelskou. Změnu plánované služby je potřeba nahlásit nejpozději do 8:00 hodin ráno téhož dne. Každý klient má přiděleného svého klíčového pracovníka, se kterým projednává změnu individuálního plánu, tzn. času, četnosti a rozsahu poskytovaných služeb. V případě, že požadovaná změna neodpovídá objektivním potřebám klienta nebo kapacitním možnostem poskytovatele, projedná sociální pracovnice s klientem možnosti řešení jeho situace a to i za využití jiných sociálních nebo komerčních služeb.
3. Finanční hotovost na nákupy a léky
V případě, že klient požaduje službu (např. nákup, vyzvednutí léků, atd.), kde bude nutná úhrada v hotovosti, je nutné, aby předal pečovatelce předpokládaný finanční obnos předem. Pečovatelka po provedeném úkonu provede vyúčtování, předloží klientovi pokladní doklad, byl-li vydán a případně vrátí zbylou částku. Nelze po pečovatelkách požadovat, aby disponovaly platební kartou klienta.
4. Přihlašování a odhlašování obědů, péče o termojídlonosiče
Přihlašování a odhlašování obědů může klient provést přímo u pracovníka přímé péče (pečovatelky) a nebo na výše uvedených telefonních číslech a to v pracovní dny do 14:00 hodin vždy den před dnem, kdy klient požaduje stravu přihlásit či odhlásit. Neodhlášená strava bez náhrady propadá.
Jídlonosič si může klient koupit od pečovatelské služby nebo si ho může od pečovatelské služby pronajmout. Klient je povinen mít při příjezdu pečovatelek připravený čistý jídlonosič na výměnu. Způsob předání jídlonosičce má každý klient popsán ve svém individuálním plánu. Upřednostňováno je osobní převzetí jídlonosiče klientem. Poskytovatel neručí za jídlonosiče, které nejsou předány osobně (to je za dveřmi a podob.) Čistotu jídlonosiče zajišťuje klient osobně. V případě, že jídlonosiče nejsou předány v řádném stavu, jsou umyty pečovatelkami a tento úkon je klientovi napočítán dle platného sazebníku.
5. Platby za obědy a za služby
Platba za obědy
Platby za obědy ze ZŠ Počátky jsou prováděny zpětně na základě počtu odebraných obědů. Na základě počtu odebraných obědů je vypočítána částka, kterou na konci měsíce zaplatí klient pečovatelce v hotovosti. O výši úhrady za obědy a dnu splatnosti je klient vždy dopředu informován. Stravné musí být zaplaceno nejpozději poslední pracovní den v měsíci. To, že klient požadovanou částku zaplatil, stvrdí pečovatelce svým podpisem na předepsaném tiskopise. Stvrzenku o úhradě obdrží společně s vyúčtováním za služby na začátku následujícího měsíce.
Platby za obědy z LDN Počátky jsou prováděny zálohově na následující měsíc. Platba za stravenky je prováděna v hotovosti. Postup výběru je stejný jako u obědů ze ZŠ Počátky. Na konci každého měsíce je provedeno vyúčtování podle skutečného počtu odebraných obědů.
Platba za poskytnuté služby
Poskytovatel je povinen předložit vyúčtování klientovi do 15. dne v měsíci následujícím po měsíci, ve kterém byly služby poskytnuty. Pečovatelka oznámí klientovi vždy dopředu celkovou částku za poskytnuté služby a datum, kdy se bude za služby vybírat. Klient platí za služby v hotovosti pečovatelce, která mu předá příslušný doklad. Doklad by si měl klient uschovat pro případnou kontrolu.
6. Vykazování provedené péče
Pečovatelka zaznamenává jednotlivé provedené úkony do výkazu o poskytování pečovatelské služby, dle kterého je na konci měsíce provedeno vyúčtování služeb klienta.
7. Úklid
Před započetím úkonu se pečovatelka vždy domluví na rozsahu. Úklidové prostředky a nástroje dodává klient a musí odpovídat hygienickým a bezpečnostním předpisům. Úklid se provádí pouze v místnostech, které klient prokazatelně obývá tj. kuchyně, obývací pokoj, ložnice, sociální zařízení, spojovací chodby.
Běžný úklid domácnosti
Běžný úklid zahrnuje mytí nádobí, kuchyňské linky, stlaní lůžka, umytí WC, koupelny, setření podlahy, vysávání, setření prachu.
Pomoc při zajištění velkého úklidu
Poskytujeme pouze uživatelům, kteří pravidelně využívají běžný úklid. Jedná se o úklid prostor, které klient prokazatelně užívá. Jedná se např. o vánoční, velikonoční úklid, úklid po malování. Velký úklid zahrnuje utření prachu na parapetech, nábytku, vysávání matrací, mytí oken, vytírání podlah, větší úklid koupelny (včetně kachliček), úklid kuchyňské linky.
8. Kontaktní osoby
Každý klient uvede při sjednávání pečovatelské služby tzv. kontaktní osoby, které mohou pracovníci pečovatelské služby v případě potřeby kontaktovat a kterým je pečovatelská služba oprávněna poskytnout základní informace, které se vztahují k průběhu poskytovaných služeb. Kontaktní osoby jsou informovány, pokud klient při sjednané návštěvě neotvírá a je s nimi dohodnut další postup. Kontaktní osoby dále vyrovnávají veškeré pohledávky klienta, v případě, že klient je náhle hospitalizován nebo je ukončeno poskytování služby a klient nemůže své náležitosti vyřídit osobně. Klient má možnost do své dokumentace uvést informaci o zdravotním stavu (např. vážné operace, vážné nemoci, důležité léky). V případě zásahu Rychlé záchranné služby může pracovnice pečovatelské služby podat zasahující posádce alespoň základní informace.
9. Zabezpečení přístupu
Klient je povinen zajistit pro pracovnice Pečovatelské služby bezpečný přístup do domu, bytu a bezpečí po celou dobu poskytování služby v domácnosti klienta (např. agresivní domácí zvíře). Je – li potřeba zajistit pro poskytování služeb vstup do domu, případně do bytu, jsou klíče zhotoveny na náklady klienta. Souhlas uživatele s uložením klíče pro účely poskytování pečovatelské služby je uložen v osobní dokumentaci uživatele v kanceláři vedoucí pečovatelské služby.
10. Ochrana osobních údajů
Zaměstnanci Pečovatelské služby jsou povinni zachovávat mlčenlivost o osobních údajích klientů a o všech skutečnostech, které se dozvěděli v souvislosti s výkonem práce. Klient má možnost, na svou žádost, nahlédnout do své osobní dokumentace zpracovávané v souvislosti s poskytováním pečovatelské služby.
Poskytovatel je oprávněn sdělit rozsah a průběh poskytování služby:
- kontaktním osobám, které klient uvedl a souhlasil s informovaností
- příslušnému odboru sociální péče
- ostatním poskytovatelům sociálních a zdravotních služeb
- ošetřujícímu lékaři
- orgánům činným v trestním řízení
Pouze organům činným v trestním řízení je poskytovatel oprávněn sdělit ostatní údaje, např. tel. číslo klienta nebo jeho kontaktní osoby. V případě, že tyto údaje vyžaduje některý z výše uvedených subjektů, je od klienta vyžádán souhlas s poskytnutím těchto údajů.