ID DATOVÉ SCHRÁNKY
icbbbzb
POČASÍ V POČÁTKÁCH
stránka bude obnovena za sec
vlhkost: 54%
rosný bod: -5,3°C
tlak: 1027,1 hPa
denní max: 6,6°C
denní min: -3,3°C
poskytuje p.Kalina
slunce vychází - 04:58
slunce zapadá - 21:02
viditelnost od - 04:08
viditelnost do - 21:52
DOKONČENÉ PROJEKTY…
ETICKÝ KODEX ZAMĚSTNANCŮ PEČOVATELSKÉ SLUŽBY POČÁTKY
Základní ustanovení
1) Smyslem etického kodexu je stanovení základních pravidel chování zaměstnanců pečovatelské služby Počátky.
2) Zaměstnanci pečovatelské služby dbají o dodržování lidských práv tak, jak jsou vyjádřeny v Listině základních práv a svobod a řídí se právními předpisy a normami platnými pro výkon jejich povolání.
Etické zásady ve vztahu ke klientům
1) Zaměstnanci pomáhají lidem, kteří pomoc potřebují, o pomoc požádají a to bez ohledu na národnost, věk, pohlaví, víru, politické přesvědčení, jejich ekonomickou situaci a společenské postavení.
2) Zaměstnanci pečovatelské služby se chovají zdvořile, respektují jedinečnost každého člověka, přistupují k němu s pochopením, úctou, empatií, trpělivostí a reagují na jeho potřeby. Zaměstnanci PS přistupují ke všem klientům se stejným pracovním úsilím, bez jakýchkoli náznaků diskriminace, zneužívání nebo šikany.
3) Je kladen důraz na respektování důstojnosti každého člověka, jeho soukromí a důvěrnost jeho sdělení. Žádné informace se nesdělují bez jeho souhlasu, s výjimkou ohrožení jeho života. Nikdo nesmí zneužívat ve vztahu ke klientovi jeho důvěru a závislost jakýmkoliv způsobem.
4) Každý klient je vždy rovnocenným partnerem, který spolurozhoduje a dle úrovně svých psychických, fyzických a duševních sil se takto spolupodílí na poskytování pomoci.
5) Zaměstnanci nevyžadují ani nepřijímají žádné dary a žádná zvýhodnění, která by mohla ovlivnit rozhodování o službě nebo narušit profesionální přístup ke klientovi nebo jež by bylo možno považovat za odměnu za práci, která je jejich povinností.
6) Zaměstnanec nesmí zanedbávat či poškozovat klienta, navazovat s ním jiné než profesionální vztahy, nezákonně či nespravedlivě ho diskriminovat nebo se na diskriminaci klienta podílet, chovat se v průběhu výkonu činnosti a mimo něj způsobem zpochybňujícím způsobilost pracovat v sociálních službách.
7) Poskytovatel pečovatelské služby a všichni jeho zaměstnanci se zavazují zachovávat mlčenlivost o osobních údajích klienta a nakládat s nimi v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., v platném znění.
Etické zásady ve vztahu k organizaci a ke svým spolupracovníkům
1) Zaměstnanci plní zodpovědně své povinnosti, které vyplývají z pracovní smlouvy, za svou práci nesou plnou odpovědnost a snaží se o to, aby úroveň služeb byla co nejvyšší.
2) Zaměstnanci respektují a využívají pokynů svých nadřízených a ostatních odborných pracovníků a využívají znalosti a zkušenosti svých spolupracovníků.
3) Základem vztahů mezi zaměstnanci je vzájemně čestné, slušné a společensky korektní chování. Kritické připomínky vůči ostatním zaměstnancům se řeší pouze na pracovišti a nikdy se neřeší před klienty pečovatelské služby nebo před žadatelem o službu.
4) V případě, že si zaměstnanec pečovatelské služby není jist, jestli činnost, kterou klient požaduje, je slučitelná s výkonem práce v organizaci, projedná záležitost se svým nadřízeným. Předchází tím porušení práv klientů i zaměstnanců PS.
5) Zaměstnanec, který poskytuje informace klientům, zájemcům o sociální služby, jejich zákonným zástupcům nebo oprávněným institucím v zákonném rozsahu, je povinen poskytnout informace úplné, pravdivé, nezkreslené a srozumitelné. Nesmí uvádět v omyl klienty, spolupracovníky ani veřejnost.
6) Všichni zaměstnanci dbají na udržení a zvyšování prestiže svého povolání a organizace. I v mimopracovní době vystupují tak, aby nesnižovali důvěru v očích veřejnosti.
7) Zaměstnanci jsou povinni se vzdělávat a udržovat svou kvalifikaci a způsobilost pro výkon své profese.
Závěr
Etický kodex je pro každého zaměstnance závazný a jeho nedodržování by bylo posuzováno jako porušení pracovní kázně se všemi vyplývajícími důsledky.